Wykładowcy

Wykładowcy to zespół pracowników naukowych z wyższych uczelni oraz doświadczeni praktycy zajmujący się zamówieniami publicznymi, rzeczoznawcy zamówień publicznych, prawnicy związani z obsługą prawną zamówień publicznych, osoby posiadające doświadczenie zdobyte w Urzędzie Zamówień Publicznych oraz eksperci innych dziedzin stanowiących uzupełnienie wiedzy i umiejętności z tego zakresu.

 

Dodatkowe informacje dotyczące kadry dydaktycznej:

 

Rafał Cieślak

Doktor nauk prawnych; adiunkt w Centrum Studiów Samorządu Terytorialnego i Rozwoju Lokalnego Uniwersytetu Warszawskiego. Radca Prawny – Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Wspólnik w Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz.
Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Uzyskał również dyplom British Centre for English and European Legal Studies prowadzonego przez Cambridge University w ramach współpracy z WPiA UW. Jest absolwentem Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych. Doświadczenie zawodowe zdobywał w administracji publicznej. W latach 2006-2010 był członkiem zarządu Krajowego Instytutu Rozwoju Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
Specjalizuje się w zagadnieniach partnerstwa publiczno-prywatnego, zamówień publicznych i funduszy europejskich. Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze transakcji publiczno-prywatnych, jak również szeroką praktykę w pozyskiwaniu dofinansowania projektów inwestycyjnych ze środków europejskich. Jest autorem wielu książek i publikacji z tego zakresu.

 

Andrzela Gawrońska-Baran

Radca prawny, doktor nauk prawnych, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Podyplomowego Studium Integracji Europejskiej i Bezpieczeństwa Międzynarodowego WAT w Warszawie. Ukończyła także aplikację legislacyjną w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Były Wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych i wieloletni pracownik Departamentu Prawnego tego Urzędu (2002-2008). W latach 2010-2016 dyrektor Departamentu Zamówień Publicznych w ARiMR. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie praktyczne w zamówieniach publicznych, w szczególności jako doradca zamawiających oraz wykonawców, a także pełnomocnik w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą. Trener/wykładowca na kilkuset szkoleniach dotyczących zamówień publicznych. Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych i funduszy europejskich  na kilku uczelniach. Autorka wielu publikacji, w tym kilkunastu książkowych z zakresu zamówień publicznych, wydanych przez renomowane wydawnictwa. W ramach praktyki zawodowej prowadzi AGB Kancelarię Radcy Prawnego. We wrześniu 2019 r. uhonorowana przez Prezesa UZP nagrodą – statuetką „LUX CLARA IN CONTRACTIS PUBLICIS”, za szczególny wkład w rozwój systemu zamówień publicznych.

 

Anna Milewska

Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt badawczo – dydaktyczny Instytutu Ekonomii i Finansów, wykładowca na Wydziale Ekonomicznych oraz Wydziale Leśnym SGGW w Warszawie. W pracy naukowej i dydaktycznej podejmuje problematykę związaną między innymi z:

· finansami publicznymi,

· funkcjonowaniem samorządów (finanse, struktura organizacyjna, formy współpracy itp.),

· rynkiem usług publicznych,

· partnerstwem publiczno-prywatnym.

W latach 2002-2004 główny wykonawca projektu badawczego „Zróżnicowanie budżetów gmin w Polsce” finansowanego przez Ministerstwo Nauki i Informatyzacji.

Szkoleniowiec – „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. Instytucja Zarządzająca PROW 2007-2013 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Projekt: “Szkolenia w zakresie finansów gospodarstwa rolnego oraz ubezpieczenia rolników i gospodarstw rolnych w województwach lubelskim i podkarpackim”.

Stażysta (2014) – „Program stażowy firmy System Rewident Sp. z. o. o”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.2 Transfer wiedzy Poddziałanie 8.2.1 Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw. Projekt realizowany jest pod nadzorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, jako Instytucji Pośredniczącej II stopnia.

Promotor pomocniczy w przewodzie doktorskim (2018) oraz (do 2022 r.) promotor ponad 100 prac: magisterskich, licencjackich i inżynierskich.

W roku 2021 i 2022 wyróżniona przez Program Nowoczesne Zarządzanie Biznesem za zaangażowanie i otwartość na nowe rozwiązania oraz inicjatywy edukacyjne realizowane na uczelniach.

Autor i współautor ponad 80 artykułów (popularnonaukowych i naukowych), 3 monografii naukowych oraz podręczników akademickich.

 

Joanna Marczewska

Adwokat, doktor nauk prawnych, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu SWPS oraz Podyplomowego Studium Zamówień Publicznych SGH. W latach 2010-2014 jako pracownik Departamentu Kontroli Zamówień Współfinansowanych ze środków UE Urzędu Zamówień Publicznych prowadziła kontrole wielu postępowań na dostawy, usługi i roboty budowlane. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w doradztwie prawnym na rzecz zamawiających oraz wykonawców, a także doświadczenie jako pełnomocnik w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą i w postępowaniach skargowych przed Sądem Zamówień Publicznych. Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych oraz trener i audytor w zakresie procedury udzielania zamówień publicznych. Autorka wielu publikacji.


Magdalena Falkowska

Adwokat w Kancelarii Adwokackiej Magdalena Falkowska; specjalista do spraw zamówień publicznych i funduszy europejskich z wieloletnim doświadczeniem. Przewodnicząca Sekcji Prawa Zamówień Publicznych przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Prawa Włoskiego i Europejskiego oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego i Europejskiego współorganizowanej przez University of Cambridge; stypendystka Programu Socrates Ersamus na Universita degli Studi di Padova. Autorka wielu publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych, wykładowca akademicki. Autorka dokumentacji przetargowych; prowadzi postępowania przetargowe w imieniu zamawiających i doradza im na każdym etapie postępowania. Wspiera wykonawców w procesie ubiegania się o zamówienia i na etapie realizacji umowy, a także jej rozliczania. Wielokrotnie reprezentowała zamawiających i wykonawców przed KIO i sądami okręgowymi. Bierze udział w międzynarodowych projektach związanych z kompleksową oceną stosowania prawa zamówień publicznych.

 

Joanna Presz-Król

Radca prawny, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie. Ekspert i praktyk z dziedziny zamówień publicznych z wieloletnim doświadczeniem nabytym w Departamencie Kontroli Urzędu Zamówień Publicznych oraz w renomowanych kancelariach prawnych, obecnie w Kancelarii Prawnej Jerzy T. Pieróg. W ramach pracy zawodowej zajmuje się kompleksową obsługą prawną tak zamawiających jak i wykonawców biorących udział w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Niejednokrotnie przeprowadzała postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jako pełnomocnik zamawiającego. Autorka publikacji z zakresu zamówień publicznych oraz trener i wykładowca w wielu szkoleniach z zakresu prawa zamówień publicznych dla wykonawców i zamawiających.

 

Grzegorz Mazurek

Adwokat, partner w Mazurek Rudnicki Adwokacka Spółka Partnerska, specjalista w zakresie wydatkowania środków publicznych, członek zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Wiceprezes Krajowej Izby Odwoławczej w latach 2007-2009, arbiter i obserwator z listy prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007. Praktykę zdobywał również jako sekretarz i przewodniczący komisji przetargowej. Wykładowca Podyplomowych Studiów Zapobiegania Przestępczości Gospodarczej, Skarbowej i Przeciwko Mieniu na WPiA Uniwersytetu Warszawskiego, studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej, SGGW w Warszawie. Posiada praktyczne doświadczenia na wszelkich rodzajach postępowań przetargowych oraz prowadzi postępowania sądowe – gospodarcze, cywilne (należyte wykonanie umów), karne i z zakresu dyscypliny finansów publicznych – dotyczące wydatkowania środków publicznych.

 

Arkadiusz Szyszkowski

Prawnik, były pracownik Departamentu Administracji Publicznej MSWiA, Departamentu Prawnego UZP, Departamentu Prawnego i Zamówień Publicznych MSZ. Absolwent Podyplomowego Studium Integracji Europejskiej w KSAP oraz Zarządzania Zakupami w ALK.

Współautor i redaktor merytoryczny publikacji „Przetargi w praktyce. Poradnik zamawiającego i oferenta” (wyd. C. H. Beck), współautor komentarza do Prawa zamówień publicznych (ODDK), autor „Zamówienia podprogowe w praktyce z uwzględnieniem centralnego rejestru umów (C.H. Beck), „Tryb podstawowy w nowej ustawie – Prawo zamówień publicznych. Analiza praktyczna” (C.H. Beck). Ponadto autor licznych publikacji dotyczących zamówień publicznych w „Rzeczypospolitej”, „Monitorze Zamówień Publicznych”, „Prawie Przedsiębiorcy”, „Monitorze Prawniczym”, „Przetargach Publicznych”.

Wykładowca na kilku uczelniach wyższych, na studiach licencjackich, magisterskich oraz podyplomowych. Prowadzi liczne szkolenia z zakresu zamówień publicznych, partnerstwa publiczno-prywatnego, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

Praktyk zamówień publicznych – wykonuje funkcję kierownika zamawiającego w dużej instytucji publicznej.


Iwona Treścińska

Radca prawny, wieloletni praktyk zamówień publicznych. Obecnie zajmuje się doradztwem prawnym z zakresu zamówień publicznych w PKP Intercity S.A. Wcześniej Kierownik Działu Zamówień w Biurze Prawnym Poczty Polskiej S.A. Prowadzi kancelarię prawną z zakresu zamówień publicznych. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Ukończyła aplikację sędziowską. Doświadczony ekspert z zakresu prawa zamówień publicznych w procesie przygotowania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w tym prowadzonych z udziałem środków pochodzących ze wsparcia wspólnotowego i sektorowych. Posiada znajomość warunków kontraktowych FIDIC. Wielokrotnie występowała przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami powszechnymi, reprezentując zarówno zamawiających, jak i wykonawców. Pełnomocnik procesowy stron w sporach sądowych dotyczących wyroków KIO oraz realizacji umów m.in. o zwrot zatrzymanego wadium i kar umownych. Wieloletni trener prowadzący szkolenia z zamówień publicznych.

 

Michał Makowski

Ukończył z wyróżnieniem prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, absolwent studiów z zakresu prawa amerykańskiego prowadzonych przez University of Florida Levin College of Law we współpracy z Centrum Prawa Amerykańskiego UW.
Radca prawny, posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne w zamówieniach publicznych, w szczególności jako doradca zamawiających.
Autor kilkudziesięciu publikacji z zakresu zamówień publicznych, prawa cywilnego i karnego. Wykładowca na studiach podyplomowych, prelegent na konferencjach naukowych, a także trener zamówień publicznych w ramach szkoleń organizowanych dla sektora publicznego i prywatnego.

 

Martyna Lubieniecka

Partner w kancelarii Inlegio Spółka Partnerska Lubieniecka Mackiewicz Adwokaci i Radcowie Spółka Partnerska. Radca prawny z wieloletnią praktyką w obszarze zamówień publicznych, trener i doświadczony szkoleniowiec. Reprezentuje Wykonawców i Zamawiających przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz w sądach powszechnych w sprawach z zakresu zamówień publicznych, prawa cywilnego, prawa gospodarczego oraz prawa budowlanego.
Posiada szerokie doświadczenie w różnych obszarach zamówień publicznych, zdobyte z perspektywy uczestników rynku zamówień, ale także z pozycji kontrolera. Jest współautorem komentarza do Pzp dla Wykonawców. Członkini Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.